10 év

Újabb 5 év telt el a legutóbbi szülinapozás óta, a valóságban ennél kicsit több is. Ez a halogatás jellemezte a legutóbbi 5 évem. Amikor az említett sorokat írtam, egy sokkal aktívabb fotós jövőt vizionáltam. Nem így történt, manapság többnyire fejben fotózok, tervezgetek, elképzelek. Az első 5 évben havi 3-4 bejegyzést készítettem, az utóbbi évek átlaga már csak egy.

A mostani íráshoz átnéztem az 5 évet megünneplő bejegyzést is, illetve az oda válogatott képeket. A két sorozat között jelentős különbség van. Az első 5 évet inkább jellemezte az erős kontrasztok és élénk színek használata és ezekkel próbált hatni. Utóbbi időben a lágyabb tónusok és a nagyobb, lezáratlan tér az, ami közelebb áll a látásomhoz. Az alábbi válogatás ennek jegyében született.

.: 2012 :.

.: 2013 :.

.: 2014 :.

.: 2015 :.

.: 2016 :.
Az 5 éves bejegyzésben egy online galéria létrehozását terveztem. A projekt fiatalon kimúlt. Aztán a designt akartam letisztítani. Az aktuális blogsablont mostanra sikerült összevagdosni, de még mindig csak munkaközi állapotnak tekinthető. A tapasztalat azt mutatja, hogy tervezni egyelőre nem érdemes. Ha a jelenlegi tendencia nem változik, akkor ez az egész blogosdi hamarosan csak archívumnak lesz jó. Akik ismernek tudják, hogy a közösségi oldalakat nem használom, így az egyetlen tetten érhető jelenlétem a virtuális világban ez a blog. Ismeret hiányában nem tudom összehasonlítani, hogy melyik lenne az optimálisabb. Ez kicsit diszkrétebb, személyesebb, ezért közelebb is áll hozzám.

Mindennek ellenére a blog létezésének nagyon örvendek, sokat segít emlékezni, és gyakran lapozom a különböző évek bejegyzéseit. Ahogy haladok előre úgy folynak egyre jobban össze az évek.  A merevlemezre ez idő alatt összegyűlt sok ezer kép átnézésére se időm se türelmem nincs. A blog egy rövid kivonatnak tekinthető, ami kiinduló pont lehet egy alkalmi, részletesebb, de célzott kutatásnak a több száz gigányi bitrengetegbe. Ritkák azok a bejegyzések, amelyek sok kísérő szöveget tartalmaznak, viszont azonban annál jobb visszaolvasni a megjegyzéseket. Nagyon sokat hozzátesznek az élményhez.
Félelmetes belegondolnom, hogy az első bejegyzés írásakor 24 éves voltam. Abban az évben még David Hasselhoff is részt vett az 5 éves osztálytalálkozónkon, Istvánnal egy török kamion kabinjában megtanultuk, hogy Törökországban a szemetelés no problem, én pedig az udvarhelyi kosárlabda bajnokságban játszottam. Fontos, hogy a gamepartik játéklistája szinte semmit sem változott az elmúlt 10 évben, sőt visszafejlődött.
Az utóbbi 1-2 évben azonban jelentősen megváltozott az életem. Új otthonunkba egy nyughatatlan szőkefürtös kismanó hozott életet. Így vágunk neki 2017-nek és megyünk tovább...



Jó szerencsét, jó fényeket és Vivát 2021!


.: az elmúlt évek évszakonkénti fejlécei :.

aeduard

1 megjegyzés:

Füley István írta...

Bár egy pillanatig sem hasonlítanám képeimet a tieidhez, blogjaink szerepe és pályafutása igencsak hasonló. Nálam is kb. 10 éve indult a dolog, és az első években sokkal sűrűbbek voltak a bejegyzések, aztán lassanként változott a tematikájuk és a gyakoriságuk is :) De én is örömmel nézegetem vissza a régebbi bejegyzéseket, rengeteg emléket visszahoznak. Most is így kerültem ide :)

Még legalább 50 évet kívánok a blognak, és nagyon jó az új felület!

Instagram