Kicsi zsákkal Marokkóban - Toubkal

.: Grand Taxiban, messze elől a Magas Atlasz :.
- sajnos a Grand Taxival ugyan az a helyzet mint szinte mindennel Marrakeshben, vitatkozni, alkudozni kell, és még így sem tudod, hogy átvertek-e. Mi 250 dirhamot fizettünk, 600-ról indultunk (ami best price volt for friends), vissza fele körültekintőbben már sikerült 200-ért eljönni. Sajnos nem volt idő teli taxira várni, így kettőnknek ennyi volt, de meeeegérte -

.: van akinek öszvéren (pl. angolok, amerikaiak, franciák) viszik a cuccaikat :.
-Mi gyalog mentünk, bár annyi szemetet nem is vittünk fel. A jelszó a kicsi zsák volt, ezt sikerült betartani. Bár a pénzesebbek, kényelmesebbek öszvéren is felmehetnek. Imlil (kb. 1700 m) falutól a francia alpin klub mendékházáig (3207 m) vagy 4 órát mentünk, a táj eszméletlen, az idő kellemes, a napkrém és fejfedő kötelező!!!-

.: frissítő ház felfele :.
- sok van útközben és korrekt áron árulnak termékeket, pl. 1,5 l palackozott víz nem egészen 1 euró. Lefele, ha felesleges cucc van az embernél azt el is cserélheti, pl. kabát, telefon, hágóvas, minden érdekli őket -

.: apró szépség az út mellől :.

.: a menedékház teteje, sokan kiültünk, mert a fedés jó meleg volt, amin nagyon jól lehetett szundítani :.
- a ház egyébként is csomó pluszt érdemel, csak ajánlani tudom; korrekt ár, kedvezménnyel ha van az embernek Lonely planetje :), 5 euró az esti vacsora, ami két fogásos főtt kaja, van vega is (bár mi a saját kosztunkat  pusztítottuk), de áram, víz,  tusoló, wc, minden van. Ráadásul a helyi srácok nem nyomulósak mint Marrakeshben, ha kell túravezető az ok, ha nem akkor is nagyon rendesek.-

.: hopp, ez már a csúcs, Jbel Toubkal (4167 m), senki nem öleli így a vasat mint én :) :.
- korán próbáltunk indulni, de volt reggel egy kisebb rontásunk, így az utolsó 900 m-t közel 3 óra alatt csináltuk meg. Itt már volt hó, de élmény volt a túra, ráadásul, kicsit jól is jött ki az egész, mivel mi elég sok embert lehagytunk, míg mintket csak egy helyi gyerek (serpa :) ), akik ilyen 45 perc körüli idő alatt mennek fel a csúcsig -

.: környező csúcsok :.

.: ösvények a Toubkalra, az előtérben Robi ereszkedik :.

.: lefele jövet nem volt senki aki elhagyott volna, amíg mások magashegyivel és hágóvassal totyogtak, mi valósággal lecsúsztunk a hegyről, kb. 1 óra alatt értünk le, Eduárd :) állandó fotózási kényszerét beleszámítva (2 giga telt meg) :.

.: sok-sok víz volt :.
- A kép már lefele készült, ma összesen 3500 m szintet mentünk, a térdem szerencsére kibírta, de most fáradt vagyok, rég nem voltam ennyire. De jó nap volt, új magashegyi csúccsal, és rengeteg élménnyel, amit egy jó vacsorával zártunk.  További képek itt -

Holnap déli irányba indulunk, immár a sivatag fele, elősnek kősivatagot fogunk megnézni.

aeduard

Patrics írta...

Gratula a csúcsért! Szép a hely! Ügyesek vagytok, hogy nem engedtetek a kényszernek, nem is szabad! Továbbra is keményen és hidd el 10%.....

erdővidék írta...

Szia! :D

Milyen kicsi a világ.
Marocco-ból is meg tudsz látogatni, és én is láthatlak.
(elgondoltam, hogy mondták volna az egykori tuhudunok Marokkónak :)
szóval ahogy én láttam a google angol nevét "Morocco"; a tuhudonok nemes egyszerűséggel ezt mondták volna: morrogó :D )

Üdv.

Füles írta...

nagyon-nagyon jó ez a bejegyzés, grat! Remélem, offroados szemmel is körülnéztél egy kicsit.
Látod, milyen jó, hogy nem volt szponzor netbook? Kevesebb csomag!

Szabi írta...

Hajra, szep kepek!Jo hely!

Vass Lehel írta...

Csuda jo helyeken jarkalsz, fent vagy megint a högybe, de jó is neked. Az Atlas hegyseg akar lennei? mert én is jartam ott Tuneziaba de nem ilyen magasra.

aeduard írta...

@Patrics - köszi a látogatást, mondjuk nem mindig annyira egyszerű az alkudozás, mint elméletben, főleg, ha nincs végtelen ideje az embernek :)

@Viktor - igen, kicsi az internet világa, szerencsére :)

@Füles - a szponzor netbook jó lett volna, nem kellene minden gépre ahová leülök angol, magyar billentyűkiosztást és skypeot telepítsek. Most is állítom, h a legjobb reklám lett volna a tgcompnak :)

@Szabi - köszi, majd msélek élőben, ha érdekel :)

@Lehel - köszi a kommentet, igen a sorozat az Atlas hegységben készült

Füles írta...

Ehh, komolytalan cég ez, holnap indulok egy hétre a Zöld Pokolba, és én se kaptam szponzor netbookot :(