Volt egyszer egy montenegrói kirándulás

Nem is olyan régen volt egy montenegrói kirándulás. Az elmúlt hónapban mindenféle közbejött, így teljesen belefeledkeztem az ottani élményekbe, hanyagoltam a blogot, s fodrásznál sem voltam. Pedig nagyon jól kiruccanás volt, végig szép idő, sok tekergés, dinnye, fagyi, stari gradok és stari mostok. Orsival kettesben bejártuk az egész montenegrói partvidéket Herceg Novitól Ulcinjig, aztán hazafele pár óra erejéig megnéztük Dubrovnikot és a Gotovina bannereket. Előbbi hiányzott, utóbbi nem. Tovább Mostáron, majd Szarajevón keresztül jöttünk haza. Udvarnál, a horvát-magyar határon még kaptunk egy kis ízelítőt a román-magyar "barátságból", nyeltünk egyet s meg sem álltunk hazáig. Összesen vagy 2700 km-t autóztunk, ha jól emlékszem 5,6 l/100 km-es átlagfogyasztással.
Több szöveg nincs, mert holnap is fél 6-kor kellene kelni és már most látom, hogy elalszok. Szóval a képek:

.: a röszkei átkelőnél sejtettük először, hogy estére nem lesz Adria :.

.: Sveti Stefanon volt a szállásunk, persze nem a szigeten, azt csak kintről szabadott nézni :.

.: Ulcinj óvárosa, a középkorban hírhedt kalózváros, a Jugoszláv nudistaturizmus egyik fellegvára, ma is zsúfolt... :.

.: ...a tömeg a romániai tengerpartokat idézi :.

.: Ulcinjtól északra Bar óvárosa már hangulatosabb volt :.

.: ráadásul itt található Európa egyik legöregebb élő fája, elgondolni is fura, h 2000 éve hajtotta első leveleit, lehetne elmélkedni a tövében az azóta történtekről :.

.: egy szimpatikus, a múltat szintén idéző étterem Stari Barban :.

.: csavargásaink után esténként általában ebben a LP által ajánlott étteremben zártuk a napot :.

.: ugyancsak part menti kirándulási helyszín, csak északabbra, Kotor óvárosa :.

.: ezek meg mi volnánk, épp a kotori vár tetején montenegrói lobogó alatt (ez a szerencsétlen arckifejezés nem szándékos grimasz, csak fotogén vagyok :) ) :.

.: ez meg a kilátás a várból, az eredeti panoráma 'tizenhúsz képből áll, összesen vagy 48 megapixel, ide nagyobbat nem töltök fel mivel stockra is elfogadták :.

.: szintén Kotorban, egy XVII. századi ikon :.

.: aztán kirándultunk a szárazföld fele is, pl. a Lovcen nemzetiparkban található 1660 m-es hegyre épített mauzóleumot néztük meg, részletesebben itt lehet olvasni róla:.

.: ezek a turista kollégákra nagyon komolyan vették a fotózkodást :.

.: a Shkodrai-tó-ba ömlő folyón átívelő stari most :.

.: ugyan az a kanyargó folyócska (Rijeka Crnojevica) pár km-el tovább :.

.: itt újra 'meg magmutogatom magam, mert egyik délután nagy élményben volt részünk. Amikor leértünk a partra 2 m-t is meghaladó hullámok fogadtak. :.

.: naplemente közeli felvétel :.

.: ez már Dubrovnik, ahol a sok minden mellett van egy jó vega étterem is. A neve Nishta, ami annyit jelent, hogy "semmi", a nevének eredete a helyi lakók véleményét tükrözi arról, hogy mit árulhatnak egy ilyen étteremben :), azt hiszem ezt nem csak ott gondolják így :.

.: a mostari esti kavalkád teljesen más hangulatú volt mint addig bármi, hangos arabos-balkán zeneegyveleg, nyüzsgő, fiatal turistáktól pezsgő utcák, érdekes élmény volt :.

.: ha Mostar, akkor a legendás Stari Most :.

.: A híd a múltban az erősebbik nemnek okozott fejtörést, ugyanis az ifjak innen ugrottak a Neretvába a lányok kegyeiért. Manapság azonban a helyzet változni látszik. Mivel a híd nagyon meredek, mészkővel burkolt, amit ráadásul a turisták tükörsimára csiszoltak, az esti mulatságba tartó a kisasszonyoknak magassarkúban elég nehéz áttipegni rajta :.

.: Szarajevóban időnk is kevés volt, ráadásul az eső is esett, így nagyon kevés kép készült, egyik ebben a hangulatos bazári boltban :.

.: csuklanirossznak és sipppinek dedikálva, remélem ez így most rendben van :.

aeduard

Várday Béla írta...

Szép sorozat, gratula!

Vass Lehel írta...

Én is csak gratulálni tudok. Szeretem mert tiszteletben tartod a Balkán világát és nem lekezelően mutatod be. Amúgy nekem is nagyon tetszett Montenegró és Dubrovnik is.
Akárhányszor visszamennék ezekre a helyekre, és remélem még fogok is.

Üdv, Lehel

Apróbirtok írta...

Igen, a megszokott minőség, a megszokott stílus. És végre valaki, aki látja és láttatja a zseniális balkáni várakat és városkákat.

aeduard írta...

köszönöm a hozzászólásaitok

sippppi írta...

Most tul sokan vannak, elveszik a lenyeg, ez egy tomegfoto vagy latkep?