Szamosdebreceni-szakadék

.: a séta célja a Szamosdebreceni-szakadék :.
- Erre a szakadékra teljesen véletlenül akadtam rá a welcometoromania.ro honlapon. Gyakran járunk a Szilágyságba, de eddig nem hallottam róla és amint kiderült elég kevesen ismerik a helyik közül is. Hasonlít a nagy testvérére, a Rozsda-szakadékra, de annál kicsit kisebb és nem annyira látványos a környezete. Azért ez a "seb" is igen jelentős kb. 200 m hosszú és 50 m mély. Talajerózió alakította ki, a feltárt tarkaagyag rétegek kora kb. 65-50 millió év. A Rozsda-szakadékkal ellentétben ezt kényelmesebb megközelíteni, Szamosdebrecen faluból (Zsibó térsége) kb. 2 km sétával elérhető. Negyedmagammal, elnézést ötödmagammal (Babar, Dóri, Piszi, Orsi és én) néztük meg az elmúlt vasárnap délután. -

.: közvetlenül a talajréteg alatt látható ahogy a meredek dőlésű rétegeket elsodorták a földcsuszamlások :.

.: kilátás a Szamosra a szakadéktól :.

.: őszi egyveleg faluval és természettel :.

.: a fenti bérc nevét nem ismerem, de felsétáltunk körülnézni onnan is :.

.: a kilátás még szebb volt; a távolban a Szamos meanderezik északi irányba :.

.: nem csak mi szemléltük a horizontot :.

.: lefele három őzlábgombát (pár perce rántottuk ki :) ) találtunk amire ez az útitárs költözött :.



Szamosdebreceni-szakadék nagyobb térképen való megjelenítése

aeduard

2 megjegyzés:

erdővidék írta...

Érdekes adat jött volna le néhány inklinomérőből, vagy extenzomérőből.Nem? Az adatgyűjtőkkel együtt persze. :D
(-néhány napja valaki hívott a számodról...talán egykori számodról. Nem te voltál? Próbáltam visszahívni párszor.)

aeduard írta...

Biza, itt a lejtőfolyamatok nagyon aktívak, sajnos kevesen áldoznak arra, hogy felmérjék a részleteiket.
A kinti számom távozáskor átadtam, egész biztosan nem én hívtalak. De valahogy eljuttatom az itthoni számom neked, h ha netalán erre járnál tudjunk dumálni egyet.

Instagram