Clypeaster vadászat Oláhlapádon

.: ... :.
Történt, hogy már nagyon viszketett egy kis kapirgálás-keresgélés...szakmai ártalom ugye. Meleg októberi hétvége volt és egy gyors egyeztetés nyomán két elvtárssal (Robi és Szabi, Gellértet sajnos lekéstük) elindultunk tengeri sünöket keresni. Nem is akármilyet, az Erdélyi-medence egyik leglátványosabb típusát a Clypeaster nemet. Róbert mondta, hogy ismer egy helyet, már jártak ott pár éve, csak akkor töredékeket találtak. De meg kell lenni a sünös szintnek is, hiszen a Nagyenyedi Kollégium gyűjteményében nagyon sok, szép példány származik innen.
A feltárás bár jó távolról látszik, nem mutatja meg igazi arcát amíg oda nem ér az ember. Egy hihetetlenül látványos kanyon tárulkozott fel előttünk, amelynek két, egymással nagyjából párhuzamos völgye van. Meredek sziklafalak, gyönyörűen követhető rétegek, vad növényzet, pazar októberi fény és színkavalkád fogadott bennünket. Morfológiai jellege volt a legmeglepőbb, hiszen badeni rétegekben kialakult ekkora szurdokvölgyet itt Erdélyben még nem láttam. Végül Clypeastert nem találtunk, de egy jó kis őszi sétát, keresgélést hagytunk magunk mögött.

.: a kora délutáni fényekben nem tűnik különlegesnek, innen távolról egy agyagos suvadáshoz, vízmosáshoz hasonlít leginkább :.

.: ahogy haladunk befele (fentről közelítettük meg) több helyen kagylós rétegeket találtunk :.

.: a délkeleti völgy meszes-márgás fala :.

.: Róbert zerge módra követi ösztöneit :.

.: nem hasonlítható mezozoós mészkőösszletekhez, de azért képez kisebb nagyobb sziklákat, sőt áthajlásokat is :.

.: Szabolcs fosszíliával a kezében :.

.: az északnyugati szurdok még látványosabb volt, a kollégák jól érzékeltetik a méreteit :.

.: egy újabb kagylós szint, mivel lemondtunk a sünökről, ezért alaposabban megnéztük ezt (talán Terebratula típusok?) :.

.: vérszemet kapott földtanászok :.

.: a száraz fű pasztell színekben hullámzik a hepehupás domboldalon:.

.: az észak-nyugati szurdokvölgy bejárata, legközelebb ide megyünk :.