Újra Horvátország és újra Dugi Otok

Ez egy elég összetett történet. Alakult, hogy németországi barátainkkal megbeszéltük, hogy kellene egyet közösen kirándulni. A Covid, körülményes utazás és egyebek miatt nem nagyon terveztünk előre. Az volt az ötlet, hogy találkozzunk valahol félúton Freiburg és Kolozsvár között és legyen hegy. A hegyet első sorban mi szerettük volna, mivel idén már voltunk tengeren, de a hegyi séták, biciklizés hiányzott. Szóval Júlia-Alpok volt kinézve, ráadásul Bohinj környéke. Hát idén, 2 héttel az indulás előtt eléggé reménytelen lett a szálláskeresés. Klasszikus házak, panziók már nem nagyon voltak, esetleg kempingezésre volt esély. Ez utóbbi újszerű dolog, mert eddig csak távolról kacsingattunk az ötlettel, de mit volt mit tenni hagytuk meggyőzni magunkat, mivel más lehetőség nem nagyon maradt. Aztán elég hamar összeomlott az egész szlovéniai terv. Kiderült, hogy a bohinji kempinghez reggel hétre kell odaérni mivel annyian vannak, hogy csak így van esély aznap helyet kapni. Ráadásul az előrejelzés egész hétre esőt és bizonyos napokon max. 6 - 8 fokos hőmérsékletet jósolt. Egy nap volt az indulásig, amikor eldöntöttük, hogy más alternatívát kell keresni. Eszembe jutott Dugi Otok-sziget, 9 éve töltöttünk ott egy napot Orsival és akkor nagyon megtetszett. Az időjárás is sokkal jobbnak ígérkezett, így pár fotóval meggyőztük a barátainkat és belevágtunk. Így alakult, hogy idén újra Horvátországba mentünk, de ezúttal sátorral és bringákkal felpakolva.

A kempingezés kicsit döcögősen indult, de 1-2 nap alatt azt hiszem jól beleszoktunk és megszerettük. Nekünk 5 nap után haza kellett jönni, de barátaink még jó pár napot ráhúztak. Nagyszerű nyaralás volt és jól sikerült a duplázás (mindkettő).

.: kompon a kikötő fele :.

.: Fábi és Máté között nagyon hamar kialakult az összhang, huncutságból már a kompon sem volt hiány :.

.: ez várt: a sziget északi része, gyakorlatilag ezeken a partokon töltöttük a napjaink :.

.: és ez is várt: a világítótorony, a mészkő kavicsos fehér part, a fenyves között kialakított kemping :.

.: kicsit odébb homokos part :.

.: a csapat éppen pizzára vár :.

.: olaszok készítették a pizzát, ami annak ellenére, hogy nem túl autentikus módon készült, nagyon finom volt :.

.: nagyon jól lehetett bringázni a szigeten, megérte elvinni odáig :.

.: a sátraink, immár az utolsó napon, bepakolás előtt :.

.: éjszakai helyzetkép a kempingből :.

.: a torony nagyon fotogén volt, több este próbáltam fotózni :.

.: a kőlapokból épült kisebb tornyok nagyon hangulatosak voltak :.

.: a világítótorony melletti fenyőfáról hinta lóg... :.

.: ...és lógott 9 évvel ezelőtt, 2012-ben is :) :.